Het is de beleving of de emotie die anderen bij of over jou hebben en het beschrijft het beeld van hun (professionele of persoonlijke) relatie met jou.
Wat je als sterk Merk nodig hebt zijn zaken als geloofwaardigheid, autoriteit, evenwicht, impact, charisma en authenticiteit. Zaken die soms moeilijk te bereiken zijn maar nog moeilijker om consequent te handhaven.
Als professional of als organisatie heb je een Personal Brand – of je het beseft of niet. Als Merk wil je relaties aangaan en fans creëren, om uiteindelijk, zowel als professional als als individu je doelen te bereiken. Hier speelt beïnvloeding een belangrijke rol.))
Personal Branding gaat dus niet over de technische expertise om je werk te doen; we gaan ervan uit dat die in orde is.
Het gaat wel over (bewuste en onbewuste) beïnvloedingsvaardigheden waar we allemaal automatisch mee te maken hebben.
Met andere woorden, Personal Branding gaat over hoe je eruit ziet, hoe je praat, hoe je je gedraagt en hoe je anderen (emotioneel) raakt en weet te boeien met als uiteindelijke doel succesvol te zijn in wat jij doet.
Je straalt meer vertrouwen uit
Je hebt grotere impact
Je krijgt meer keuzes en mogelijkheden
Je bent meer tevreden over hoe je je werk uitvoert